Komoly bírságra számíthat, aki téli gumi vagy hólánc nélkül közlekedik november 1-től Ausztriában – írja az Infostart.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist hétfői adása. A műsor első részében arról volt szó, hogy egyre tarthatatlanabbnak tűnik a 2024-es, 2,9 százalékos hiánycél. Hogy ennek mi lehet az oka és mekkora mozgástere van a kormánynak, arról Csiki Gergelyt, a Portfolio lapigazgatóját, makroelemzőjét kérdeztük. A második blokk témája az volt, hogy tényleg érdemes-e várni a téli gumi cseréjével arra, hogy a hőmérséklet 7 fok alá essen, vagy akkor is be lehet-e jelentkezni a gumishoz, ha az ideihez hasonlóan meleg az ősz. Csörgő László vezetéstechnikai szakértőt, a Drivingcamp vezető trénerét arról is kérdeztük, hogy mi a véleménye a négyévszakos gumikról.
A Magyar Suzuki autósok körében elvégzett kutatásából többek között kiderült, hogy tízből négy autós változtat a vezetési szokásain télen és az időtől teszi függővé, hogy gyakrabban, vagy ritkábban használja-e a járművét. Jó hír, hogy az elmúlt évek közlekedésbiztonsági kampányainak is köszönhetően a sofőrök nagy része téli gumival közlekedik többnyire már novembertől.
Néhány szempont betartásával a hideg, téli hónapokban épp olyan megbízható és biztonságosan üzemeltethető társunk lehet az autónk, mint nyáron. A Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) szakértői szerint még nem késő felkészülni a télre, most nyolc pontban össze is foglalták, mire érdemes kiemelten figyelni a téli autózás során.
A Mol azzal kapcsolatban készített felmérést, hogy hogyan készülnek a magyar autósok a télre. Ennek egyik fő tanulsága, hogy 10-ből 9 autós saját bevallása szerint felkészíti az autóját a téli időszakra, de sokan sokféleképpen gondolkodnak arról, hogy mit is nevezünk felkészítésnek. A megkérdezettek 15 százaléka szerint például a téli gumi használata extra felkészülésnek számít. Minden hatodik autós szerint a prémium üzemanyagok használata része a téli gondoskodásnak.
Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5%-kal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest. Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1%-kal, a téli abroncsoké 7,1%-kal csökkent. A jelek szerint a pandémia egyik nagy nyertese a négyévszakos gumiabroncs-szegmens, ugyanis az év első háromnegyed évében ez a kategória 19,8%-kal nőtt a hazai eladási volumenekben – mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft értékesítési vezetője.
Összehangolt akcióban ellenőrzik a közlekedési hatóságok szakemberei a személyautók és az autóbuszok megfelelő felkészítettségét a téli időjárási körülményekre 2017 november 8. és 10. között - tájékoztatta közleményben az MTI-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken.
Egyre jobban terjed Magyarországon a téli gumik használata, ám még mindig sokan hagyják az utolsó pillanatra a cserét - mondta Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő az M1 aktuális csatornán hétfőn.
Az autósok hajlamosak halogatni a téli gumi lecserélését, a többség inkább megvárja, amíg már biztosan nem túl korai nyári gumira váltani. Az idei gumicsere-szezon még csak nemrég indult be, pedig már bőven indokolt lenne lecserélni a téli gumikat. Mutatjuk, miért.
Annak ellenére, hogy még november közepén is voltak olyan napok, amikor az ország egyes területein a napi csúcshőmérséklet meghaladta a +20oC-ot, a tél és vele együtt a téli közlekedési körülmények megkövetelik a megfelelő felkészülést. Minden, a közlekedésben bármilyen formában résztvevő egyén minden tőle telhetőt meg kell tennie annak érdekében, hogy a korlátozott látási és tapadási viszonyok között is úgy jusson el úti céljához, hogy közben sem saját magát, sem másokat nem veszélyeztet, sőt veszélyes helyzetet sem teremt. Ha ilyen mégis kialakul, akkor pedig mindent meg akar és tud tenni az elkerülése, a következményei mérséklése érdekében.
Itthon ugyan még nem mutatta meg igazi arcát a tél, de a környező országok hegycsúcsait már vastag hóréteg borítja, ami egy dolgot jelent: megkezdődött a síszezon. Sokan kihasználják az év utolsó napjainak szerencsés alakulását, és összekötik a karácsonyt vagy a szilvesztert a síelés élményével. Nekik indulás előtt érdemes tájékozódni a szomszédos országok közlekedési előírásairól is.
Több ponton változnak a közúti járművek forgalomban tartásának műszaki feltételeit rögzítő jogszabályok. A legkésőbb 2014. január 1-én hatályba lépő, közlekedésbiztonsági célú rendeletmódosítások egyszerűsítik a jogalkalmazást az üzembentartók számára. Az európai gyakorlathoz igazodnak a kerékpárok kötelező felszerelését és gépkocsis szállításukat szabályozó előírások. Egyértelmű rendeleti definíció mutat irányt a megfelelő minőségű téli gumiabroncsok kiválasztásában.
Az autósok idén ősszel egyelőre még nem kaptak ízelítőt az igazi téli útviszonyokból, az elmúlt hétvégén helyenként 22 fokot is mutattak a hőmérők. Mivel azonban a meteorológiai előrejelzések szerint a hőmérséklet rövid idő alatt, még a héten akár tartósan is +7 Celsius-fok alá csökkenhet, ajánlatos még az első fagyok és havazások előtt gondoskodni a nyári gumik télire történő cseréjéről.
Társadalmi célú közlekedésbiztonsági reklámkampányt indít a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a téli gumiabroncsok használatára. A szervezet a kezdeményezéstől azt várja, egyre több autós ismeri fel, hogy biztonságosabb a járműveket 7oC alatt a síkos, jeges utakra tervezett gumiabroncsokkal felszerelni.
Az autóvezetők többsége használ téli gumiabroncsot a hideg idő beköszöntével, azonban az emberek több mint fele nem sokat költ autójára a biztonság érdekében, derül ki a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) és a GRSP Magyarország - Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület közösen készített felméréséből. "Az eredmények alapján úgy tűnik, egyre több autós tartja fontosnak a megfelelő abroncshasználatot. Szeretnénk, ha ez az elméleti tudás a gyakorlatban is visszaköszönne" - értékelte az online kutatás eredményét Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke.
Az elmúlt telek időnként szélsőséges időjárási napjai ellenére elmondható, hogy Magyarországon és azon belül Budapesten is jóval több a téli időszakban a "vizes" napok száma, mint a "havasoké". A sokszor jogosan bírált közszolgáltatók általában rövid idő - egy-két nap - alatt elvégzik a feladatukat, és munkájuknak köszönhetően a közlekedők vizes, rosszabb esetben latyakos útfelületekkel találkoznak. A valóban havas napok száma tehát - közlekedési szempontból - jóval a vizes - és száraz - napok alatt marad, amit a téli gumi kiválasztásakor is érdemes figyelembe venni.
Kihirdette a kormány a közlönyben azt is, hogy kiknek nem kell jövőre extraprofitadót fizetnie.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
A volt ukrán főparancsnok is megszólalt a kialakult helyzetről.
Határozott nemzetközi fellépést sürget az ukrán elnök.
Jelentős késéseket okoz az időjárás.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?